Notícies BCD

'Wellbeing at Work': El disseny com a palanca per a la innovació de la cultura organitzativa

17 JUL. 2017

  • Wellbeing

Un dels principals reptes que les empreses afronten és l’atracció i retenció d’aquell talent que les pot ajudar a fer el següent salt qualitatiu en el seu negoci. Per tal d’aconseguir-ho, l’empresa del segle XXI ha de ser capaç de valorar el benestar de les persones que hi treballen, promovent un bon clima laboral, generant interès i una major implicació en allò que li requereix el seu lloc de feina. Per això, cada vegada són més les empreses que s’esforcen en cuidar els seus integrants i com retenir el talent. Invertir en benestar físic, mental i emocional permet que una companyia sigui més eficient, competitiva i ben valorada.

La integració del treballador i de les seves necessitats en aquest procés de transformació de l’empresa esdevé clau. El disseny, una disciplina que situa la persona al centre a l’hora de generar innovació, pot ser una palanca potent per propiciar aquest canvi organitzacional, des de l’organització de processos de co-creació fins a la definició de nous i millors espais que facilitin el benestar del treballador i noves formes de relació.

El proper 20 de setembre et convidem a conèixer el detall d’aquesta macrotendència - que condicionarà la forma de fer de les empreses en un futur immediat - de la mà de Marta Marsé, Cap de Detecció i Anàlisi d’Oportunitats en Clústers i Innovació de l’Unitat d’Estratègia i Intel.ligència Competitiva d’ACCIÓ.

A més, coneixerem la seva implementació mitjançant alguns casos d’èxit com ara Schneider Electric, que ha fet del “Well being” una de les seves prioritats de cara al 2020, combinant i facilitant la vida professional i personal dels seus treballadors sota una visió holística que no contempla només aspectes físics, sinó també emocionals, mentals i socials. Diana Bacanu, Global Well-Being Leader de Schneider Electric, compartirà amb els assistents els cinc pilars d’acció d’aquesta empresa: Health & Wellness, que busca motivar hàbits i estils de vida saludables; la Flexibilitat Laboral, per a una millor integració de les vides laboral i personal; Cool Sites, amb l’objectiu de generar llocs de treball més atractius; la implicació dels líders com a models i impulsors de la cultura del benestar; i finalment, la cultura organitzacional, que integra el benestar a l’ADN de l’empresa.

Ignasi Bonjoch d’Estudi Bonjoch, i Santi Alorda de Vitra, faran tàndem per compartir amb els assistents visions sobre els espais de treball i la seva estructuració. D’una banda, l’Ignasi presentarà la prospecció dels estudiants d’avui en dia sobre el seu futur entorn de treball – un col·lectiu de població que encara no ha entrat en el mercat laboral i que, per tant, parteix totalment de zero en aquest camp - a partir de projectes que realitzen, entre d’altres, alumnes d’Elisava i de IED. D’altra banda, en Santi, exposarà com la definició de les tasques defineix els espais de treball atenent a tipologies tals com el Campus community, Human core, Social recruiting, Sharing economy, Garage spirit, Tranversality o el Digital Turn.

Per la seva banda, la Claudia Sureda, Sènior Manager de A Piece of Pie, il·lustrarà, a través de dos casos vinculats a la cosmètica i la biofarmàcia, com el benestar emocional dels venedors té un alt impacte en les vendes i en la retenció de talent. La col·laboració amb aquestes empreses, a través de la implementació de la Business Antropology i de processos de co-creació, va desvetllar les motivacions i necessitats profundes dels equips comercials i va generar solucions d’alt impacte en els resultats i el benestar d’aquests treballadors.

Finalment, Toni Clariana, fundador i CEO de Magma Design, compartirà amb els assistents com a través del Design Thinking es poden generar oportunitats de millora de les condicions de treball per als empleats pivotant sobre un projecte en concret realitzat amb Gas Natural Fenosa. Aquesta col·laboració tenia per objectiu visualitzar l’operari de l’empresa al 2020, amb les mans lliures i millors condicions per a la realització de les seves tasques.

PROGRAMA

• 10.00 - 10.15 h. Registre
• 10.15 - 10.20 h. Benvinguda
• 10.20 - 10.40 h. Macrotendència Empresa Conscient. A càrrec de Marta Marsé, Cap de Detecció i Anàlisi d’Oportunitats en Clústers i Innovació de l’Unitat d’Estratègia i Intel.ligència Competitiva d’ACCIÓ
• 10.40 - 11.30 h. L’estratègia “Well-being” de Schneider Electric: una aventura col·lectiva. A càrrec de Diana Bacanu, Global Well-Being Leader d’Schneider Electric
• 11.30 - 11.50 h. El futur de l’entorn de treball. A càrrec d’Ignasi Bonjoch de Estudi Bonjoch i Santi Alorda de Vitra.
• 11.50 - 12.10 h. Benestar emocional: clau per augmentar les vendes. A càrrec de Claudia Sureda, Sènior Manager de A Piece of Pie
• 12.10 - 12.30 h. Operari 2020: millora de l’experiència dels treballadors de Gas Natural-Fenosa. A càrrec de Toni Clariana, fundador i CEO de Magma Design.

Quan? Dimecres 20 de setembre de 10.00h a 12.30h

On? Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries Catalanes 37-38, 08018 Barcelona)

Preu:
- Gratuït per a membres del Cluster Disseny
- 25€ per a membres d’altres clústers de la xarxa clusters.cat
- 50€ per a no membres de clusters.cat

Inscripció: emplena el següent formulari

Canals de Notícies

CORE77

DEXIGNER

DEZEEN

DIARIO DESIGN

EL PAÍS / DISEÑADORES

  • No s'han trobat notícies en aquest canal

LIGHTECTURE

TREEHUGGER

  • No s'han trobat notícies en aquest canal