Notícies BCD

Els emprenedors de ‘Design The Restaurant Experience’ presenten vuit projectes gastronòmics llestos per sortir al mercat

18 JUL. 2017

El 17 de juliol passat es va celebrar la festa final del curs ‘Design The Restaurant Experience’, un esdeveniment celebrat al Disseny Hub Barcelona en què es van presentar en societat els projectes que els emprenedors d’aquesta primera edició han treballat durant els darrers sis mesos.

L’esdeveniment, que va convocar a més de 150 agents de l’àmbit del disseny i la gastronomia, així com altres interessats en conèixer els projectes dels emprenedors, va comptar amb la participació de Manuel Vázquez, Coordinador de Restauració de la Regidoria de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona; Khaled Abbas, cofundador de Plateselector, i Isabel Roig, directora general de BCD, els quals van coincidir en destacar l’èxit d’aquesta primera edició, així com la importància de continuar potenciant l’àmbit de la restauració a la ciutat a través del disseny.

Vuit projectes preparats per sortir al mercat El participants del curs, una iniciativa impulsada per BCD i Plateselector amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, són emprenedors que volen dur a terme un projecte de restauració, o bé donar un nou impuls al seu negoci a través de l’aplicació del disseny i les seves metodologies.

Durant sis mesos els emprenedors han adquirit coneixements i tècniques de com aplicar el disseny i tot un seguit d'eines que els permetran trobar solucions creatives i innovadores als seus reptes. S’han endinsat en temàtiques com ara la pròpia conceptualització de la idea de negoci, el branding, la innovació, l’interiorisme, l'objecte, l’experiència d'usuari, els recursos humans, l’emprenedoria, la gestió interna o l’estratègia de comunicació, entre d’altres. Aquests continguts, sumats al seguiment de diversos tutors que han assessorat els alumnes des d’un punt de vista gastronòmic, així com de gestió, han ajudat els emprenedors a tirar endavant les seves propostes. D’altra banda, els participants han tingut l’oportunitat de conèixer en primera persona l'experiència de professionals consolidats en el sector i paral·lelament desenvolupar el seu propi projecte amb l'ajuda d'un tutor. 

Els assistents a la festa de cloenda - esdeveniment que va comptar amb el patrocini de Bodegas Torres, Sant Aniol i Piazza d’Oro - van tenir l’oportunitat de conèixer en primera persona el resultat final de tot aquest procés, que s’ha materialitzat en vuit projectes de l’àmbit gastronòmic, presentats pels propis emprenedors. Les propostes, de diferents perfils i d'àmbit multicultural, abasten diversos camps i conceptes, des del maridatge entre la cocteleria i la pastisseria més sofisticades, fins als productes de proximitat, l'aprofitament del menjar, la cuina vegana o, fins i tot, la reducció d’intermediaris entre productor i consumidor mitjançant l’apadrinament d’una gallina:

• La Bikineria – Maria Formoso: un concepte d’espai gastronòmic molt senzill i escalable amb una gran execució. Es tracta d’una bikineria gourmet localitzada a diferents llocs de la ciutat en locals de mida reduïda, on cada client es pot confeccionar el seu propi bikini escollint ingredients d’una acurada selecció de pans de diferents tipus, embotits i formatges. Es serveixen calents i fets al moment.

• Sobres Mestres – Nikkoleta Theodoridi: partint de la tant necessària tendència per evitar el malbaratament alimentari, la Nikoletta planteja un projecte que en breu veurà la llum, on de manera itinerant s’oferiran àpats i tallers de sensibilitació on el 100% del producte cuinat vindrà de les restes no comercialitzades de productors de proximitat. Aquest reaprofitment no només s’aplica a la recol·lecció, sinó també a l’estil de cuina, que es basa en què el 100% de la matèria prima pot tenir un ús culinari.

• El Gallinero – Sergi Bellvert: amb el producte de proximitat com a bandera, en Sergi planteja una experiència per a tots els públics on amb una estètica rústica, es podrà gaudir no només d’un àpat de qualitat per grups en un entorn únic, sinó de l’experiència d’adoptar una gallina i poder consumir els seus propis ous, reduint d’aquesta manera intermediaris i sensibilitzant els clients.

• Hema – Helena Reis: experiència gastronòmica d'autor amb cuina vegetariana, vegana i terapèutica. Té com a objectiu aconseguir que els clients se sentin millor a nivell físic i emocional a través de l'alimentació i l'ambient propi de l'espai. Hema, està buscant espai entre Portugal i la zona de Galícia.

• El Caifán – Gerardo Sucilla: provinent de Mèxic, en Gerardo uneix el concepte de la tapa mediterrània amb la cuina mexicana d’alta qualitat. Tot envoltat d’una proposta que combina gastronomia, disseny i art, amb la voluntat de donar a conèixer a Barcelona joves talents mexicans.

• Chis Keik – Asun Uñó: amb experiència en altres establiments d’èxit, la proposta de Chis Keik que veurà la llum al setembre, és la de creació d’un servei de delivery especialitzat exclusivament en Cheescake que proposa una àmplia i original carta. Els pastissos s’oferiran a hotels, restaurants o bé es podran encarregar sencers per a esdeveniments particulars.

• 80-20ml – Matías Sarli: amb molts anys dins el món de la cocteleria d’alta gamma, en Matías juga amb el concepte de maridatge entre la pastisseria i els combinats. Matisos en olors, gustos i presentacions combinades amb la pastisseria més sofisticada. Es tracta d’un projecte que ja ha pogut veure la llum però que durant el curs ha tingut l’oportunitat de millorar diferents aspectes amb l’objectiu de disposar, en breu, d’un local propi.


• El Paladar – Eduard Baviera: entre l’experiència del servei privat a casa i el servei de càtering per esdeveniments, l’Eduard proposa la unió de cuines d’arreu del món, recollint tots aquells indrets per on ha estat vivint i viatjant. Ell aporta tot aquest coneixement en la cuina i en les diferents cultures per crear experiències personals intenses on es cuida cada detall.

Molts dels projectes presentats tenen previst fer el salt i sortir al mercat durant el segon semestre de l’any, com ara Chis&Keik, 80-20ml, Sobres Mestres, Hema o La Bikineria, entre d’altres, un èxit que referma aquesta iniciativa i posa de relleu la importància d’integrar les diverses disciplines del disseny a l’hora de llançar o impulsar un negoci gastronòmic.

Tot llest per la 2a edició del curs
Arrel dels resultats d’aquesta primera edició de ‘Design The Restaurant Experience’, BCD i Plateselector estan a punt de llançar la segona edició del curs, que oferirà nous formats i dinàmiques que contribueixin a potenciar, encara més, l'emprenedoria en l’àmbit de la restauració de la ciutat. A partir del mes de novembre obrirem inscripcions, així que podeu estar ben atents!

Aposta pel sector de la restauració 
Dels diversos actius amb els que compta Barcelona, l’oferta d’establiments gastronòmics és un dels més valorats, tant per la població local com pels milions de turistes que ens visiten anualment. Es calcula que la ciutat compta amb prop de 7.000 bars i restaurants, una xifra que deixa constància del pes específic que tenen aquest tipus de locals en termes d’ocupació (més de 62.000 treballadors), oferta lúdica-gastronòmica i també com a factor d’atracció d’inversió. 

En aquest context, la iniciativa ‘Design the Restaurant Experience’ s’emmarca en una clara aposta pel sector de la restauració de Barcelona, com ho demostra l’acord signat enguany entre l’Ajuntament de Barcelona, entitats d’aquest àmbit i BCD com a agent del sector disseny, una col·laboració que pretén reconèixer i impulsar els establiments de la ciutat tot millorant la seva excel·lència.

Canals de Notícies

CORE77

DEXIGNER

DEZEEN

DIARIO DESIGN

EL PAÍS / DISEÑADORES

  • No s'han trobat notícies en aquest canal

LIGHTECTURE

TREEHUGGER

  • No s'han trobat notícies en aquest canal