Notícies BCD

Shad i Unión Suiza s'alien amb BCD i llancen productes Inspired in Barcelona

21 DES. 2017

Shad i Unión Suiza s'han aliat amb BCD Barcelona Centre de Disseny per llançar productes INSPIRED IN BARCELONA. Aquesta iniciativa global impulsa el reconeixement del talent creatiu local i el promociona internacionalment. Alhora, pretén difondre el paper del disseny en la societat donant suport també a les idees de disseny social que contribueixen a millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

Per això, les prestigioses firmes Shad i Unión Suiza, en col·laboració amb Arrels Fundació, han creat productes 100% inspirats a Barcelona i amb ànima social que porten el segell Inspired in Barcelona.

Shad ha dissenyat una motxilla tècnica i moderna que conjumina talent local i compromís social ja que va encarregar a l'il·lustrador Miquel Fuster que dibuixés una de les icones emblemàtiques de Barcelona: la Pedrera de Gaudí. Fuster va dibuixar diversos detalls de l'edifici del genial arquitecte i es van escollir les característiques xemeneies de la Casa Milà per il·lustrar la motxilla.

Fuster forma part del projecte #ningudormintalcarrer, d’Arrels Fundació, una fundació privada que ajuda a les persones sense sostre a aconseguir una vida el més autònoma possible cobrint-li les necessitats bàsiques, proporcionant-los allotjament, alimentació i atenció social i sanitària, així com acompanyant-les en el seu itinerari personal fins a recuperar l'autonomia. Miquel Fuster va viure durant 15 anys al carrer i va ser acollit per Arrels Fundació qui va ajudar-lo a sortir de l'alcoholisme i li va oferir un sostre per poder tornar a pintar.

Shad és, des de 1992, una de les marques més prestigioses en el sector dels complements de motocicletes. El disseny i la innovació han estat, des de la seva fundació, valors puntals de la marca. El desenvolupament de noves solucions per a motocicletes i el registre de patents pròpies, 3 en els últims 3 anys, mostren el seu gran interès i focalització pel R+D+i. Després de 25 anys de creixement i amb presència en els cinc continents amb una xarxa comercial en més de 70 països, Shad ha rebut recentment el premi internacional de disseny Red Dot 2017, que es suma al rebut al 2015 així com al German Awards 2017, concedit també aquest any.

Per la seva banda, Unión Suiza ha llançat una col·lecció de rellotges Kronos amb la mateixa idea social. Es tracta de tres exemplars dissenyats per diferents artistes, els dos primers vinculats també amb Arrels Fundació: Miquel Fuster que ha plasmat en el seu rellotge els llocs i monuments icònics de Barcelona: des de la Sagrada Família fins al Zoo, passant pel Parc Güell o el Disseny Hub Barcelona; el dissenyador industrial Curro Claret, gran exponent del disseny català a nivell internacional i integrant de la nova generació del disseny espanyol de la dècada del 2000, ha estat l'encarregat de dissenyar un altre dels exemplars que, en aquest cas, consta de les signatures de les persones que han intervingut en el procés de fabricació del rellotge; finalment, l'escultor David Bestué, investigador nat dels vincles entre l'arquitectura i l'enginyeria, signa el tercer rellotge on es reflecteixen els diferents materials que intervenen en el disseny d'un rellotge: corretges d'acer o pell, caixes de plàstic i números romans i àrabs.

Unión Suiza neix al 1840 quan els seus fundadors, Jaume Vendrell i Francisca Castellà estableixen un comerç "de joieria i taller per compte propi" a Barcelona. Des de llavors s'han erigit com una marca de referència tant en disseny com en producte i avui compta amb dos àmbits d'actuació diferenciats: "Unión Suiza de Distribució", dedicada a la distribució per tot el territori espanyol de la prestigiosa marca de rellotges de fabricació suïssa "Kronos", pertanyent a la família des de 1930 i "Unión Suiza", dedicada a la venda al detall amb tres establiments, dos a Barcelona i un a Madrid, situats als centres neuràlgics d'aquestes ciutats.

Barcelona Centre de Disseny ajuda així a la internacionalització dels productes fets i pensats a Barcelona per fer-los arribar al món. Talent local exportat a l'exterior, sumat al compromís social que hi ha darrere de cadascuna d'aquestes iniciatives.

Al 2018, Barcelona Centre de Disseny té previst incorporar més marques al concepte INSPIRED IN BARCELONA per enfortir la imatge de Barcelona i donar a conèixer el talent que té la ciutat.

Canals de Notícies

CORE77

DEXIGNER

DEZEEN

DIARIO DESIGN

EL PAÍS / DISEÑADORES

  • No s'han trobat notícies en aquest canal

LIGHTECTURE

TREEHUGGER

  • No s'han trobat notícies en aquest canal