Publicacions

  • 2a Enquesta sobre la Marca Barcelona ‘Survey on the Barcelona City Brand’

    BCD Barcelona Centre de Disseny, dins el seu programa Marca Barcelona ha elaborat l’enquesta ‘Survey on the Barcelona City Brand’, un qüestionari adreçat a la seva xarxa de contactes internacionals vinculats amb els esdeveniments més rellevants en el camps del disseny, l’empresa i la innovació amb l’objectiu d’aportar informació sobre els valors i els sectors que defineixen la Marca Barcelona, així com els rànquings de les ciutats globals més creatives i emergents. Realitzada per BCD, 2015 - 2016

  • Estudi ‘Mapeig del Sector del Disseny a Catalunya’

    BCD Barcelona Centre de Disseny, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, ha elaborat el 'Mapeig del Sector del Disseny a Catalunya', un estudi que ofereix dades sobre les empreses de Catalunya que ofereixen serveis de disseny a tercers com a activitat principal, registrades o no al CNAE 74.10, i dibuixa un retrat real del sector, la seva dimensió i problemàtiques, així com les oportunitats de creixement i consolidació. Realitzat per BCD, desembre 2015

  • Directrius per a la recollida i interpretació de dades de disseny. Proposta per a un futur Manual de Barcelona de disseny

    Directrius per recopilar i interpretar dades de disseny entès com un element fonamental per millorar la capacitat innovadora d'Europa i augmentar el creixement econòmic i la competitivitat de les empreses en el mercat global. Editat per BCD Barcelona Centre de Disseny (coordinador), Copenhagen Business School, Designaustria, University of Cambridge, Hungarian Intellectual Property Office i SVID Swedish Industrial Design Foundation. 2014

  • Enquesta sobre la Marca Barcelona ‘Survey on the Barcelona City Brand’

    BCD Barcelona Centre de Disseny, dins el seu programa Marca Barcelona ha elaborat l’enquesta ‘Survey on the Barcelona City Brand’, un qüestionari adreçat a la seva xarxa de contactes internacionals amb l’objectiu d’aportar dades sobre els valors que defineixen la Marca Barcelona, els factors més rellevants a l’hora de decidir un projecte d’inversió a una determinada ciutat, i el rànquing de les ciutats globals més creatives. Realitzada per BCD, octubre 2013

  • Design for Growth & Prosperity: 21 recomanacions a la CE en matèria de disseny

    L’informe Design for Growth & Prosperity inclou 21 recomanacions sobre el rol del disseny en les polítiques europees per a una major competitivitat de les empreses i una millor qualitat de vida per als ciutadans europeus. Les propostes s’agrupen en sis àrees estratègiques d’acció: Disseny europeu en l'escena global, Disseny en el sistema europeu d'innovació, Disseny en les empreses europees, Disseny en el sector públic, Disseny en el sistema europeu de recerca i Disseny en el sistema educatiu. Informe realitzat per l'European Design Leadership Board (2012)

  • Design for Business: bones pràctiques en la gestió del disseny

    Recull d’entrevistes a nou empreses i organitzacions catalanes de diversos sectors que destaquen per la seva excel·lència en la integració i gestió del disseny com a part de la seva estratègia corporativa: Estiluz, Ficosa, Figueras, Hospital de Sant Joan de Déu, Lékúe, Mobles 114, Munich, Grupo Tragaluz, Tres Tintas.
    Amb el suport del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio y Fondos FEDER. (2011)

  • El sector disseny a Barcelona

    Barcelona ha apostat des de fa molt de temps pel disseny com un dels deu sectors estratègics que conformen l’oferta de la ciutat, entenent que aquest és un sector que aporta valor a la proposta Barcelona i és un dels motors de l’economia, el coneixement i la innovació. El disseny s’ha convertit en una de les claus en les estratègies de les empreses. Ser diferent,innovador i competitiu en un món globalitzat passa per aplicar una gestió del disseny amb garanties d’èxit. D’altra banda, hi ha pocs indrets al món que puguin presumir de gaudir d’una cultura de disseny pròpia i distintiva. Catalunya, i especialment Barcelona, són dos d’aquests indrets.
    Edita Ajuntament de Barcelona. Amb la col·laboració de BCD Barcelona Centre de Disseny. (2010)

  • Pensat a Barcelona

    Pensat a Barcelonaés coneixement i ciutat. Són idees fetes realitat en forma de producte, servei o procés, que s’han dissenyat aquí i que sovint trobem per tot el món. És innovació aplicada i amb marca Barcelona. Tot un catàleg de productes i serveis que ens han de permetre veure com Barcelona també està al mapa de la innovació a través de tot allò que s’hi pensa.
    Edita Barcelona Activa- Ajuntament de Barcelona. Amb la col·laboració de BCD Barcelona centre de Disseny. (2010)

  • Quatre històries d'ExID: Santa & Cole, Manuel Cabero, Chocolat Factory i Roca

    Santa&Cole, una empresa dedicada a objectes de disseny; Manuel Cabero, una empresa familiar que té com activitat papereria d’oficina, escola, ús privat i per regal; Chocolat Factory, una mitjana empresa dedicada a la fabricació de la xocolata, i Roca una empresa líder mundial en productes per el bany. Juntament amb idees i consells per la creació d’un departament de disseny intern.

  • Quatre històries d'ExID: Barrutoys, Oriol Balaguer, RS Barcelona i Estoli

    Quatre empreses catalanes de diferents sectors, en les quals el disseny ha estat peça clau de les seves innovacion: Barrutoys, una empresa familiar del sector de jocs i joguines; Oriol Balaguer, un nou concepte de pastisseria; RS Barcelona, una empresa que en els seus orígens treballava bàsicament el metall, i Estoli, una altra empresa familiar del sector de productes de bany, que actualment s’obre camí en el sector del mobiliari d’oficina.

  • Manual sobre gestió de Disseny

    Aquesta publicació forma part del projecte La Gestió del Dissseny per a empreses que obren nous mercats, dirigit i coordinat per BCD, Barcelona Centre de Disseny y ha estat realitzada pel professor Manuel Lecuona de la Divisió d'Investigació i Gestió del Disseny de l'Institut de Disseny i Fabricació IDF de la Universitat Politècnica de València.