Tornar

Condicions per incorporar el disseny a les pimes. Compromís amb les estratègies d’innovació.

Auditoria en disseny com a mètode de coneixement

De forma àmplia l'auditoria és un examen retrospectiu i sistemàtic d'una determinada activitat, amb l'objecte d'establir si s'ha operat d'acord amb els principis, normes i usos que regeixen un entorn específic. Per tant és un sistema d'anàlisi i coneixement de l'empresa, raó per la qual poden ser molt variades en funció del sector industrial, tipus d'empresa i aspectes a analitzar, en el cas de l'auditoria en disseny, s'analitza el procés del disseny en l'empresa, l'entorn competitiu del disseny en l'empresa i com l'empresa està utilitzant les seves capacitats competitives.
Les empreses que detecten debilitats en el seu sistema de disseny busquen col·laboració de professionals externs que puguin realitzar un estudi sistemàtic, comprensiu, independent i periòdic del seu entorn de disseny. Que a través d'entrevistes investiguen: els sistemes de treball, el tipus de transmissió de la informació, el seu posicionament estratègic, concordança entre productes llançats i filosofia empresarial, etc.
Les auditories en disseny s'utilitzen per a

  • Entendre el tipus de preparació que té l'empresa per a gestionar el disseny de producte, tant per a actualitzar un disseny existent, com per desenvolupar un producte nou.
  • Identificar els problemes en qualsevol àrea de l'empresa.
  • Descobrir les passes que falten en el procés de disseny.
  • Repassar les dades i criteris relacionats amb el producte, i d'aquesta manera, assegurar-se de que els fets importants i les dades particulars estan documentats.
  • Identificar les activitats específiques per assegurar que les assignacions estan distribuïdes apropiadament entre els responsables de disseny de producte.
  • Comprovar l'opinió de l'organització en algun aspecte concret del disseny durant l'auditoria, per a prendre-la en consideració en el cas que hagen sorgit canvis d'importància des de la intervenció anterior.

Les àrees de l'auditoria en disseny són les relacionades amb el producte i com funciona; com influeixen aspectes externs en el disseny; com el disseny i la fabricació s'integren; i com l'empresa es prepara per orientar les seves activitats de disseny. Per a això investiga els següents aspectes de l'empresa:

  • El tipus d'orientació del procés de disseny. La idoneïtat de les estratègies, objectius i estructura de l'empresa, respecte al disseny en l'empresa.
  • El coneixement de l'equip de disseny per establir les activitats de disseny.
  • Les característiques de la cultura de l'empresa i la seva relació amb les prioritats organitzatives, especialment amb el disseny.
  • La situació comercial i de comunicació dels productes clau de l'empresa, per establir variacions en l'estratègia, els objectius i les prioritats en el disseny.