Notícies BCD

Èxit de l’edició ‘Executive' del curs Design the Restaurant Experience

29 GEN. 2019

El passat  21 de gener, BCD Barcelona Centre de Disseny i Plateselector vàrem organitzar la versió ‘Executive’ del curs ‘Design the Restaurant Experience’, una jornada formativa i inspiracional dirigida a professionals amb establiments i projectes gastronòmics ja consolidats que necessiten actualitzar alguns aspectes del seu negoci, adaptar els seus serveis o conèixer les noves tendències del sector.

Els participants van poder adquirir coneixements i tècniques de com aplicar el disseny i tenir-ne en compte les seves metodologies. Les sessions i els tallers que formaven el programa van comptar amb la participació de reconeguts experts en l’àmbit del disseny aplicat a la restauració, entre els quals gent que ha portat arreu del món el nom de projectes tan emblemàtics com elBulli o El Celler de Can Roca.

La dinàmica del curs consistia en posar en valor la importància del disseny a l’hora de condicionar l’àmbit de la restauració, per aquest motiu, en el transcurs del programa, es van tractar temes com la creació d’idees i oportunitats, les tendències en el sector, el disseny del servei, el màrqueting gastronòmic o la sostenibilitat a través de sessions pràctiques i estudi de casos d’èxit.

La Marta Marín va ser l’encarregada de fer el tret de sortida amb una xerrada que ens va descobrir cap a on va el món de la gastronomia, com és el client del futur i quines són les tendències més punteres en aquest sector. D’entre les més rellevants, la Marta Marín va citar la recerca per part del client d’experiències multisensorials, fins i tot en els camps delretail, l’automoció, l’alimentació o la perfumeria; en la vessant gastronòmica, aquest 2019 estarà marcat pels sabors i les textures del calamansi, la col o el whiskey, així com la innovació en el pa per fer-lo un producte més saludable. A l’hora de muntar o renovar un espai gastronòmic, Marín ens va remarcar la importància de pensar bé en el model de negoci al que ens volem orientar i definir bé l’estratègia i les accions per arribar al nostre públic objectiu.

La Beatriz Romanos, experta en innovació i tecnologia aplicada a la gastronomia, va exposar durant la seva conferència els resultats de l’informe ‘La Digitalització en el Restaurant’ que ha fet conjuntament amb el Basque Culinari Center. En l’informe esmentat ens va resumir els reptes que han d’afrontar, actualment, els restaurants en un panorama on els clients estan més informats i, per tant, són més exigents, però també més lleials

  • Apostar per una experiència singular per als clients per tal de fidelitzar-los
  • Incorporar eines digitals en la gestió de totes les àrees del negoci (atenció al client, comunicació, gestió…)
  • Integrar el Big Data en el sector de la restauració per conèixer millor al client i poder fer prediccions més certeres

En la ponència del President de l’entitat ‘Barcelona Restaurants Sostenibles’, Sergio Gil, ens va parlar de com aprofitar el residus com a recurs per tal de que això generi un estalvi o benefici per a l’espai gastronòmic. Com a antropòleg, Gil ens va mostrar com incorporar l’ antropologia social i cultural a la restauració, i com aquesta  pot ajudar a obtenir informació de valor per prendre decisions clau, com ara, ubicar el restaurant a una zona o barri concret d’una ciutat.

L’experta en màrqueting emocional Gemma Fillol, va vindre a parlar-nos sobre el que ens impulsa en les decisions de compra, les principals tendències de màrqueting i com actuem durant la pressa de decisions a l’hora de decantar-nos per un producte i no per un altre.

Segons els estudis recents, el 95% de les decisions de compra són de caràcter emocional, és per això que la tendència principal en màrqueting al 2019 és generar una experiència singular que transformi a la persona. En psicologia ens nombren de tres tipus de cervells: el racional (la intel·ligència, el que investiga), l’emocional (records i aprenentatge) i el reptilià (el més antic, es regeix per la supervivència i el subconscient). Gemma Fillol ens va exposar com treballa el màrqueting emocional amb el cervell reptilià per tal d’augmentar les accions més impulsives orientades a la compra.

Durant la xerrada ‘Finances per a l’alta cuina’ de l’edició ‘Executive’ 2019, orientada en l’innovació de metodologies de gestió, vàrem poder gaudir dels coneixements i l’experiència d’en Jordi Gamez, consultor en Gastronomy Solutions, Gamez ens va descobrir les claus per treure el màxim rendiment i tenir un control real d’un negoci gastronòmic.

En Marc Garcia, de We Question Our Project, va ser l’encarregat del taller de tarda sobre Service Design, una sessió dinàmica on els participants van visitar el centre comercial Glòries per veure en primera persona alguns establiments gastronòmics del barri i obtenir dades que, posteriorment, van poder treballar i debatre en el taller.

Durant el taller amb Jaume Mendieta, dissenyador independent i membre de l’equip de Manual Thinking, vem tindre una sessió de treball creatiu en equip per posar en practica els coneixements adquirits en aquesta última edició del DREX.

Markel Cormenzana, d’Inèdit Barcelona, és ingenier mecànic especialitzat en desenvolupament de producte i dedica la seva activitat profesisonal cap al disseny aplicat. Va impartir un dels nostres tallers de tarda on vàrem aprendre el procés, la metodologia i les tècniques per integrar criteris sostenibles en un projecte gastronòmic.

Nova edició del curs pràctic Design The Restaurant Experience!

En els últims anys Barcelona està vivint un autèntic boom del món de la restauració, cada cop hi ha més oferta a la ciutat però, paradoxalment, aquest boom esdevé una complicació més per als restauradors perquè han de trobar la manera de diferenciar-se dels competidors.

En aquest context, i després de dues edicions, llancem un nou curs Design the Restaurant Experience, una formació que es durà a terme del 5 de març al 31 de maig i que dóna resposta a aquells emprenedors que volen crear o impulsar un negoci propi dedicat a la restauració. Mitjançant 25 sessions formatives, workshops i visites a espais gastronòmics de la ciutat, els participants podran aprendre eines que són punteres en innovació, creativitat i sostenibilitat, que permetin detectar aquells aspectes que necessiten millorar o tenir una visió més global de cap a on va el món gastronòmic per tal d’inspirar-se.

Aquest curs compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

Més informació i inscripcions: www.designtherestaurantexperience.com

Si desitges veure més imatges de les sessions visita el nostre àlbum a Flickr!

Canals de Notícies

CORE77

DEXIGNER

  • No s'han trobat notícies en aquest canal

DEZEEN

DIARIO DESIGN

  • No s'han trobat notícies en aquest canal

EL PAÍS / DISEÑADORES

  • No s'han trobat notícies en aquest canal

LIGHTECTURE

TREEHUGGER

  • No s'han trobat notícies en aquest canal