Innovació i Emprenedoria

Tendències: Marta Marín

Cap on va el món de l’hoteleria? Quines són les noves tendències dels nostres clients i futurs clients? Com hem de treballar per estar constantment innovant i redissenyant el nostre projecte? En aquesta sessió comptem l'experta Marta Martín, que ens mostrarà les metodologies necessàries per tal de crear una nova proposta tenint en compte les tendènices i els corrents socials.

Marta Marín: Doctora en Comunicació i formació en Història de l’Art, Estètica i Documentació, Marta Marín dirigeix el Màster en Comunicació de Moda i ensenya anàlisi de la imatge i estratègies de la comunicació a la Universitat Ramon Llull. Complementa aquesta vessant acadèmica amb un perfil de caràcter professional com a Directora Editorial de The Hunter, realitzant projectes d’Estratègia de Marketing i Anàlisi de Tendències, tant per marques nacionals com internacionals. Paral·lelament, treballa com a editora de la revista Artefacto.


Service Design: Marc Garcia (We Question Our Project)

Un hotel és molt més que un espai on dormir. Actualment és una segona casa, un espai que t’identifica, on vius una experiència que ha d’anar més enllà de l’excel·lència. Què volem transmetre als nostres clients? Com creem un concepte que tingui present des del minut zero com viuran l’experiència? Quines eines necessitem per crear una maquinaria que funcioni sense que es noti? Podem incorporar canvis de baix cost per millorar l’experiència dels nostres clients?

Marc Garcia: Marc Garcia és co-fundardor de We Question Our Project, un estudi dedicat a la innovació en serveis: ajuden a empreses i organitzacions públiques a millorar i a crear nous serveis al voltant de les necessitats i les expectatives dels clients.

Ha treballat en projectes relacionats amb el menjar, la restauració i les experiències culinàries per a col·lectivitats amb empreses, com Alce Nero, i organitzacions sense finalitat de lucre, com el Future Food Institute de Bologna. Altres temes clau de la seva feina són l’envelliment, la salut i els serveis sanitaris, l’educació, el desenvolupament local, la col·laboració entre empreses en ecosistemes de servei i l’atenció al client.

En Marc és docent en prototipatge de serveis, disseny de serveis i business design a Bau Centre Universitari de Disseny. També és professor a altres universitats, com la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Mondragon, l’Intituto Europeu de Disseny o la Universitat San Francisco de Quito. 


Comunicació: Rafael de Jorge

Detectarem totes les oportunitats que ens ofereix avui en dia la digitalització adaptada al sector hoteler i descobrirem totes aquelles aplicacions que podem incloure al nostre negoci per tal de ser més efectius i rendibles.

Rafael de Jorge: Professor i col·laborador en estratègia digital de ESHOB, fundador de GrowTur i conferenciant. Ha dirigit departaments de Màrqueting i comunicació com Ona Hotels a nivell internacional. També col·labora com a redactor per a les revistes del medi com Hosteltur i tecnohotel.


Disseny d’espais: El Equipo Creativo

Com ha de ser un projecte d’interiorisme que ens permeti transmetre la nostra idea de negoci? Quin són els punts claus a tenir en compte perquè l’estada en un establiment hoteler sigui memorable? Què hem de saber demanar a un bon projecte d’interiorisme?

El Equipo Creativo: Els arquitectes Oliver Franz Schmidt, Natali Canas del Pozo i Lucas Echeveste Lacy formen L'Equip Creatiu, estudi ubicat a Barcelona i especialitzat en disseny d'espais per a la gastronomia, així com espais de marca i comercials. Van començar l’any 2010, amb el disseny del ja emblemàtic restaurant Tickets i la cocteleria 41º de Ferran i Albert Adrià. Des de llavors han realitzat diferents projectes, relacionats sempre amb el món gastronòmic, treball que ha estat reconegut amb nombrosos premis de disseny internacionals, com ara els prestigiosos Restaurant and Bar Design Awards, The Great Indoors Awards, FX International Award, Best of the Year Award o AIT Interior Contract Award. Els seus projectes han estat publicats en webs i revistes especialitzades en més de vint països. Acaben de ser guardonats amb el International Hotel & Property Awards 2018 Best Hotel Design Europe Hotel Axel Madrid.


 

Sostenibilitat: Mas Salagros

Com a part activa del procés de producció de la societat i, especialment, en l’àmbit alimentari, tenim l'obligació i la responsabilitat de fer-ho bé. I ‘bé’, vol dir incloure criteris sostenibles en tot allò que té a veure amb el nostre projecte gastronòmic. Des dels nostres proveïdors, la nostra operativa i el respecte al medi ambient, a una bona política d'aprofitament alimentari.

Mas Salagros: Mas Salagros és un hotel 100% ecològic que compleix amb els patrons establerts per la normativa europea per respectar els estàndards de sostenibilitat, que tenen en compte els materials utilitzats en la construcció, l'eficiència energètica i la gestió dels residus. A Mas Salagros trobaràs des d’amenities ecològics fins ingredients de proximitat i de temporada per a la restauració.


Taller ‘L’hotel del Futur’: Plat Institute

En aquesta sessió els participants tindran l'oportunitat de treballar les tendències i innovacions tecnològiques que es poden aplicar actualment als hotels, les habitacions i les apps. La primera part constarà d'una conferència sobre els hotels del futur en base a una investigació de tendències de l'àmbit HORECA. A continuació, es durà a terme el taller d'ideació i conceptualització del producte o projecte, tenint en compte les ecessitats reals de cada cas, i es presentaran a la resta dels participants.

Plat Institute: aquesta organització s'impulsa a partir d'una clara convicció en els valors educatius. Juntament amb especialistes líders en camps tècnics i creatius, intercanvien coneixements en diversos cursos i esdeveniments. Està formada per un equip de professionals interdisciplinaris que evolucionen de forma constant sense perdre valors com la sostenibilitat, amb l'objectiu últim de "convertir el món en un lloc millor". En els seus processos utilitzen mètodes de disseny i anàlisi empresarial per descobrir el potencial comercial real de les idees a través de mètodes lúdics per a professionals i persones interessades a participar de la "futura revolució alimentària".


 

Sobre la jornada

Programa

Inscriu-t'hi!