BCN Design Tour

Munich

Av. Diagonal 208, 93 7683482

www.munichsports.com

A la fi de 2017 va obrir les seves portes la botiga Munich al centre comercial Glòries. Com en altres dels seus establiments, van comptar amb l'estudi d'arquitectura Studio Animal per a l'interiorisme de l'espai.

La seva ubicació en una cantonada, així com la façana de doble alçada, van ser dues de les premisses fonamentals a l'hora de dissenyar el projecte. Gràcies a un joc de miralls a l'interior, la superfície de la botiga, de 75 metres quadrats, es multiplica visualment per quatre. I en aquest espai les sabatilles, col·locades en les dues parets que fan cantonada, sembla que estiguin surant en l'aire.

El terra, que dibuixa franges de colors en una cambra de cercle, i el sostre amb neons radials, són els elements que acaben de crear aquest sorprenent efecte visual que conforma un espai circular. Finalment, unes espectaculars cortines metàl·liques de nou metres d'altura actuen com a filtre entre l'interior i el carrer.

Creada el 1939 per la família Berneda, la firma catalana Munich és pionera en la fabricació de calçat esportiu i, en l'actualitat, marca registrada en més de 40 països i tota una icona en l'àmbit de la moda urbana amb punts de venda en el món sencer.

El 1964, dues decisions van marcar un abans i un després. Amb la intenció d'adoptar un nom que simbolitzés la seva combinació de fabricació catalana, disseny italià i tecnologia alemanya, van canviar el Berneda original per Munich -també es va barrejar Zurich com a possible denominació-. I van incorporar la seva característica X que, en aquell moment, tan sols eren dues tires per unir costures i, amb el temps, es van convertir en el seu emblema.

La seva sàvia decisió de buscar un soci xinès quan la pressió del mercat asiàtic amenaçava la supervivència del negoci; el seu encertat gir, el 1999, portant el calçat esportiu al carrer i ampliant, així, el seu mercat a la moda urbana; i la seva decidida aposta per la venda on line des de 2004 han estat tres de les claus de l'èxit d'aquesta marca que es caracteritza pel bon disseny, la reinvenció constant i l'atreviment.