BCN Design Tour

Nino Alvarez

Rambla de Catalunya 63, 934638179

www.ninoalvarez.com

L’última botiga de Nino Álvarez, la línia multimarca de moda d’alta gamma, no és una botiga qualsevol. El motiu no és altre que ocupar el mateix espai que el seu dia va ocupar el Colmado Quílez, el mític establiment de queviures que va tenir aquí el seu epicentre entre 1940 i 2015.

Un local modernista, de dues plantes i uns 500 metres quadrats, al qual l’estudi de Francesc Rifé –vinculat des de fa temps a l’interiorisme de les botigues de Nino Álvarez- va afegir el seu característic segell. Però homenatjant el seu record i conservant alguns dels seus elements més representatius, molts d’ells catalogats.

La quadrícula de fusta –que recorre l’espai i que al seu torn funciona com prestatge per organitzar la roba-, per exemple, rememora les infinites prestatgeries del colmado. I el taulell circular fa l’ullet simbòlic al taulell en el qual abans es pagava i es realitzaven les comandes.

Els aparadors van ser un dels elements catalogats que calia conservar. Es van projectar de dins cap a fora, integrant-los en la pròpia malla de fusta quadricular. I es van crear nous rètols per a la botiga copiant el plantejament gràfic dels antics -que es van conservar i ara llueixen al soterrani del local.

També es van mantenir els pilars de fosa, així com el sostre original a la zona de l’entrada, sanejant-lo i rehabilitant-lo. Mentre que a la resta de l’establiment, es va optar per seguir el fil conductor del projecte revesting sostres i terres amb fusta d’eucaliptus, que li aporta caràcter i calidesa. I combinant el negre i el groc, en representació de l’època daurada que va viure Barcelona i de l’esplendor del present.

Com a conseqüència de la seva ubicació en un xamfrà de l’Eixample, es va optar per una distribució triangular dividida en dos ambients, connectats a través d’una vidriera i del mirall. Un element que es va emprar en tot el projecte com a eina màgica per donar profunditat i reconvertir visualment l’estructura triangular en quadrada.

A les botigues de Nino Álvarez, mai hi ha córners, ni expositors o rètols de les marques que comercialitzen. Barregen totes les marques entre elles per tal de trobar la combinació que defineix el seu propi estil, que comprèn firmes d’alta gamma com Moncler, Dsquared, Scotch & Soda, Blauer o Philippe Model, entre d’altres, basades en la qualitat i en un disseny que marqui la diferència.