BCN Design Tour

Rocambolesc Liceu

La Rambla 51-59

rocambolesc.com

Rocambolesc significa extraordinari, exagerat o inversemblant i aquest és precisament l'esperit amb què va néixer la gelateria Rocambolesc, la finestra dolça del Celler de Can Roca -el restaurant dels germans Roca condecorat amb tres estrelles Michelin i considerat el millor del món en 2013 i 2015.

El projecte va partir de la idea del reboster Jordi Roca -el menor dels tres germans- de recuperar el tradicional carro de postres que va desaparèixer de la sala quan ell es va fer càrrec de la part dolça del menú.

En veure el nou carro que havia projectat el dissenyador industrial Andreu Carulla -lligat als projectes i enginys d'aquests germans des de fa anys-, els Roca van imaginar que resultaria divertit recórrer els carrers de la seva ciutat oferint aquests dolços de forma ambulant.

Una idea estimulant que, després de topar amb les limitacions de la normativa municipal, va renéixer en un cèntric local de Girona i, quatre anys més tard, va acabar desembarcant en aquest local de la Rambla de Barcelona.

Regentat per Jordi Roca i la seva dona, Ale Rivas, Rocambolesc pretén ser una finestra oberta a la cuina d'El Celler de Can Roca perquè el gran públic pugui conèixer i experimentar en primera persona les seves dolces sensacions. Per aquest motiu, a més dels gelats recentment acabats i elaborats amb productes naturals, es poden trobar també caramels i postres per menjar al carrer o per emportar a casa.

L'estètica vintage del local, inspirada en el món màgic de Willy Wonka -el propietari de la fàbrica de xocolata del conte de Roald Dahl que Tim Burton va immortalitzar al cinema-, és obra de la interiorista Sandra Tarruella. I compta amb la col·laboració de l'estudi de disseny gràfic Run, que a més es va encarregar de la identitat corporativa i el packaging.

Per emprendre el projecte, Tarruella i el seu equip van mantenir l'estètica dels anteriors establiments i es van adaptar al nou espai, que el diferencia de la resta per tenir una altura de quatre metres i una gran vidriera.

Les grans dimensions van permetre que la protagonista fos la paret frontal que acull la instal·lació de la gran màquina que dóna lloc als gelats -realitzada per Ramón de los Heros- i incorporar el rètol de la botiga amb llum de neó càlid.