Descobreix “Els llums de Nadal il·luminen el comerç”, als barris del Poble-sec i de Sant Antoni
La Barcelona Creativity & Design Foundation, juntament amb la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, reedita la iniciativa “Les llums de Nadal il·luminen el comerç” per dinamitzar i innovar el comerç de proximitat durant la campanya de Nadal. El projecte convida els establiments més tradicionals i emblemàtics a incorporar el disseny com a aliat i trasllada la il·luminació —fins ara limitada al carrer— als aparadors, que passen a ser el nucli del concepte creatiu.
Enguany l’acció se centra als barris del Poble-sec i de Sant Antoni, on s’ha convidat deu escoles de disseny a desenvolupar, a través del seu alumnat, la decoració d’aparadors per a deu botigues a cada barri. Hi participen Ártidi Home of Retail Inventors, Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria, Escola Massana, ESDAPC Deià i Llotja, ESDESIGN Escola Superior de Disseny de Barcelona, La Salle School of Architecture, IED Barcelona, LABASAD Barcelona School of Arts & Design i LCI Barcelona. Al Poble-sec, els aparadors intervinguts són els de Centre Veterinari Pisadas, El Corner, Essenza, Fil i Fet, Hathor Perruqueria i Estètica, Horizon Chiropractic, Joguines Rubio, La Verdita Herbodietètica, Mecaelectric BCN i Yoga One La Milagrosa; a Sant Antoni, els de Bebe-Té, Can Lecomte, Farmàcia P. Balañá Vives, La Crema, Mai Friends, Mardemar, Moré Joieria, Petit Gegant, Santa Antònia i Viladogcat Veterinaris.
La proposta s’alinea amb les línies estratègiques municipals que impulsen el comerç local i el talent jove, i comparteix la responsabilitat de dissenyar una il·luminació nadalenca única, innovadora i vinculada al disseny, alhora que promou un esperit festiu proper i identificable amb els valors de la ciutat. En aquesta edició, la campanya posa l’accent en la sostenibilitat i la responsabilitat ambiental, la comunitat i la cohesió social, la solidaritat i la inclusió, la cultura i la tradició locals, la innovació i la creativitat, així com en el comerç de proximitat i l’economia circular.
Dates clau i recorregut
Els aparadors es presentaran en dos recorreguts oberts al públic: dimarts 2 de desembre a Sant Antoni, amb punt de trobada a les 18.00 h a Petit Gegant (c. Parlament, 6), i dijous 4 de desembre al Poble-sec, també a les 18.00 h, a Hathor Perruqueria i Estètica (Av. Paral·lel, 151).
A més, durant tota la campanya, la ciutadania podrà votar l’aparador més innovador mitjançant una butlleta disponible a les botigues participants i entrar en el sorteig d’un premi; el resultat es donarà a conèixer el 12 de gener.
Impulsada per primera vegada el 2017, “Les llums de Nadal il·luminen el comerç” ha recorregut al llarg dels anys Sarrià (2017); Gràcia, Sant Andreu i Sarrià (2018); Sant Gervasi (2019); Horta i Av. Diagonal (2020); Sants–Les Corts i Ciutat Vella (2021); Eixample i Sants (2022); el Born, Nou Barris i Sant Martí (2023); i Eix Maragall i la Marina (2024), consolidant una xarxa que connecta comerç, disseny i ciutadania i que cada Nadal omple els barris de llum i creativitat.




