Descobreix “Els llums de Nadal il·luminen el comerç”, als barris de l’Eix Maragall i La Marina
Barcelona Centre de Disseny i la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona repeteixen la iniciativa ‘Els llums de Nadal il·luminen el comerç’ per tal de dinamitzar i innovar en comerç de proximitat a diferents barris de la ciutat en el marc de la campanya de Nadal.
L’acció pretén aconseguir que els comerços més tradicionals i emblemàtics incorporin el disseny com a aliat per innovar i alhora es vol donar visibilitat al talent creatiu de la ciutat, vincular el disseny al sector del comerç i apropar el disseny a la societat. La idea essencial és que l’enllumenat de Nadal, subscrit fins ara al carrer, envaeixi els aparadors de les botigues i que esdevingui la part fonamental del projecte de disseny d’un aparador.
Aquest any aquesta acció es desenvoluparà a l’Eix Maragall i a La Marina, on s’han convidat 10 escoles de disseny a crear la decoració dels aparadors de 10 botigues en cada barri.
Les escoles de disseny que aquest any participen a través dels seus estudiants són: Ártidi Home of Retail Inventors, Elisava Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, Escola Massana, ESDAPC Deià i Llotja, La Salle School of Architecture, IED Barcelona Centre Superior de Disseny, LABASAD Barcelona School of Arts & Design i LCI Barcelona.
Les botigues participants a cada barri són:
Eix Maragall: Bilogic, Drac de Llum, Immobiliària 10, L’Obrador dels 15, La Rosa d’Alexandria, Market Casa Italia, Menaje Jané, Natur House, Naturdescans La Garrotxa i Ortopèdia Maragall.
La Marina: Calçats El Cisne, Daniel Fernández Estilistes, Electrodomèstics Jidiam, Farmàcia Barenys, Farmàcia Panadés, Galera Fotografia, Josa Òptics, Món Animal, Mobles El Cisne i Panaderia Carpes.
En sintonia amb les línies estratègiques de l’Ajuntament de Barcelona, que promociona tant el comerç de la ciutat, com el jove talent, es vol compartir la responsabilitat de dissenyar un enllumenat nadalenc per als aparadors dels comerços de proximitat que sigui únic, associat als seus atributs de ciutat innovadora, creativa i vinculada al disseny, alhora que fomentar un esperit nadalenc proper i identificat amb els valors de la ciutat. Els valors que vol transmetre la campanya de Nadal 2024 són la tendresa, l’acollida, el respecte, la sostenibilitat, el consum responsable, la igualtat i la diversitat.
No et perdis els actes de descoberta dels aparadors. El dimarts 3 de desembre tindrà lloc la presentació dels aparadors de La Marina, mentre que el dia 4 de desembre serà el torn de les botigues de l’Eix Maragall.
I a més, durant la campanya de Nadal, la ciutadania podrà participar en una votació popular per escollir l’aparador més innovador a través d’una butlleta que romandrà disponible a les botigues participants. El resultat de la votació es donarà a conèixer el 10 de gener. Participa-hi!
Aquesta iniciativa es va crear el Nadal de 2017 i s’ha dut a terme als barris de Sarrià (2017), Gràcia, Sant Andreu i Sarrià (2018), Sant Gervasi (2019), Horta i Av. Diagonal (2020), Sants-Les Corts i Ciutat Vella (2021), Eixample i Sants (2022) i el Born, Nou Barris i Sant Martí (2023).
PUNTS DE TROBADA PER TENIR EN COMPTE:
– dimarts 3 de desembre, a La Marina, punt de trobada a les 18.00 hores a la primera botiga del recorregut, Farmàcia Barenys. Pg. Zona Franca, 122
– dimecres 4 de desembre, a l’Eix Maragall, punt de trobada a les 18.00 hores a la primera botiga del recorregut, Naturdescans La Garrotxa. Pg. Maragall, 78