Descobreix “Els llums de Nadal il·luminen el comerç”, als barris de Sants i de l’Eixample

Barcelona centre de Disseny i la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona han repetit la iniciativa ‘Els llums de Nadal il·luminen el comerç’ per tal de dinamitzar i innovar en comerç de proximitat a diferents barris de la ciutat en el marc de la campanya de Nadal.

Aquest any aquesta acció s'ha desenvolupat a Sants i l’Eixample, on s’han convidat 10 escoles de disseny a crear la decoració dels aparadors de 10 i 12 botigues en cada barri, respectivament. 

Un jurat professional format per Àlex March, dissenyador de producte i interiors; Anna Cullet, dissenyadora d'interiors, i Isabel Roig, directora de BcD, va triar els aparadors més innovadors de cada barri. A l'Eixample, el guanyador va ser Forn Sarret, amb la proposta 'Estimats Reis Mags…', conceptualitzada per estudiants de LABASAD, mentre que a Sants, la botiga de roba T'agrada? va guanyar amb la proposta d'ESDESIGN 'Nadal de Polseres'. Descobreix aquí les imatges dels actes de descoberta dels aparadors.

I a més, durant la campanya de Nadal, la ciutadania va poder participar en una votació popular per escollir l’aparador més innovador a través d’una butlleta disponible a les botigues participants.

A l'Eixample el projecte guanyador va ser 'El llegat natural', realitzat pels alumnes de l'escola ESDAPC per a la botiga Audenis. A Sants, el projecte 'Callithrix', realitzat pels alumnes de l'ETSALS Escola Tècnica Superior d'Arquitectura La Salle (Universitat Ramon Llull) per a la Perruqueria Núria Baquero va ser el guanyador de la votació popular.

Les escoles de disseny que aquest any han participat a través dels seus estudiants de grau superior són: Elisava Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, Escola Massana, ESDAPC, ESDESIGN | Escola Superior de Disseny de Barcelona, ESDi Escola Superior de Disseny, ESEIAAT Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa, ETSALS Escola Tècnica Superior d'Arquitectura La Salle (Universitat Ramon Llull), IED Barcelona Centre Superior de Disseny, LABASAD Barcelona School of Arts & Design i LCI Barcelona.

L’acció pretén aconseguir que els comerços més tradicionals i emblemàtics incorporin el disseny com a aliat per innovar i alhora es vol donar visibilitat al talent creatiu de la ciutat, vincular el disseny al sector del comerç i apropar el disseny a la societat. La idea essencial és que l’enllumenat de Nadal, subscrit fins ara al carrer, envaeixi els aparadors de les botigues i que esdevingui la part fonamental del projecte de disseny d’un aparador. 

En sintonia amb les línies estratègiques de l’Ajuntament de Barcelona, que promociona tant el comerç de la ciutat, com el jove talent, es vol compartir la responsabilitat de dissenyar un enllumenat nadalenc per als aparadors dels comerços de proximitat que sigui únic, associat als seus atributs de ciutat innovadora, creativa i vinculada al disseny, alhora que fomentar un esperit nadalenc proper i identificat amb els valors de la ciutat. Els valors que vol transmetre la campanya de Nadal 2022 són la tendresa, l’acollida, el respecte, la sostenibilitat, el consum responsable, la igualtat i la diversitat.

Aquesta iniciativa es va crear el Nadal de 2017 i s’ha dut a terme als barris de Sarrià (2017), Gràcia, Sant Andreu i Sarrià (2018), Sant Gervasi (2019), Horta i Av. Diagonal (2020) i Sants-Les Corts i Ciutat Vella (2021).

Article següent

Newsletter