La sessió ofereix una aproximació realista a l’ús de la IA en els processos de recerca, posant el focus en les limitacions dels models de llenguatge (LLM), els biaixos que poden incorporar i el risc d’infrarrepresentació. Es presentaran bones pràctiques per contrastar aquestes limitacions i millorar la qualitat dels resultats, així com estratègies per crear usuaris sintètics basats en dades reals com a primera fase de validació de conceptes, sempre amb la necessitat de validació humana posterior.
Objectiu
Aportar una visió crítica i informada del research assistit per IA, fomentant un ús conscient dels LLM que eviti la perpetuació de biaixos i permeti obtenir resultats amb veritable criteri.
A qui s’adreça?
A professionals que utilitzen la investigació per prendre decisions de disseny i que volen entendre què pot aportar la IA a aquest procés sense caure en la confiança cega en els resultats generats.
Investigació i usuaris sintètics
▢ 18 de juny de 2026
◷ 10.00 – 11.30 h (CET)
◎ Online | Castellà
↗ Inscripció: AQUÍ



